Gå til hovedindhold

Anvendelse af logoet

Logoet er lavet i flere forskellige udgaver, som egner sig godt til forskellige formål. Læs her, hvordan logoet skal bruges på forskellige baggrunde og i forskellige farver.

Indhold

    Videncenter for Diabetes' logo består af et bomærke med en cyan-blå cirkel­formation og navne­trækket 'Videncenter for Diabetes'. Den engelske udgave af logoet har navne­trækket 'Danish Diabetes Knowledge Center'.

    Læs mere om historien bag logoet

    Forskellige udgaver

    Logoet findes i to grund­udgaver med navne­træk i mørke­grå og hvid. Derudover findes det på dansk og engelsk.

    Den cyan farve i bomærket er RGB 0,156,232 / CMYK 100,0,0,0, og den grå farve i navnetrækket er RGB 87,87,87 / 66 % af sort.

    Logoet på baggrundsfarver

    Logoet med navne­træk i mørke­grå anvendes enten på hvid baggrund, lys neutral flade (ikke en kraftig farve) eller på lys, rolig baggrund fra fotografi. Logoet med navne­træk i hvid anvendes enten på sort baggrund, mørk neutral flade (ikke en kraftig farve) eller på mørk, rolig baggrund fra foto­grafi.

    Den cyan farve i bomærket er RGB 0,156,232 / CMYK 100,0,0,0, og den grå farve i navnetrækket er RGB 87,87,87 / 66 % af sort.

    Logo i sort/hvid

    Hvis logoet anvendes i sort/hvid-kontekst, gælder samme principper som ovenfor i forhold til placering på baggrunde.

    Den grå farve i bomærket er RGB: 140,140,140 / 57 % af sort.

    Respektafstand

    Respekt­afstanden for logoet tager udgangs­punkt i radius af bomærket. Respekt­afstande måles fra over­kanten (afstand 1), under­kanten (afstand 2) og højre­kanten (afstand 3) af navne­trækket samt fra venstre­kanten af bomærket (afstand 4).

    Logo uden navnetræk

    Logoet anvendes som udgangs­punkt altid med både bomærke og navne­træk. Til sociale medier, favicon eller lignende kan bomærket anvendes uden navne­træk.

    Sidst opdateret: 3. juni 2021